• Waarom is de campagne belangrijk?

    De uitdrukking ‘onbekend maakt
    onbemind’ verwijst naar het feit dat mensen vaak onverschillig of zelfs
    negatief kunnen zijn over iets wat ze niet kennen of begrijpen. Dat vormt een reële bedreiging voor de Nederlandse paardensector. Juist daarom is het van groot belang dat we samen het bijzondere verhaal van de band tussen mens en paard naar buiten brengen. Om die verbondenheid zichtbaar te maken, is de campagne #ditdoenpaarden gelanceerd. 

  • Wat doen we binnen deze campagne?

    Met de campagne #ditdoenpaarden
    willen we een positief geluid laten horen en de bijzondere band tussen mens en paard zichtbaar maken. Binnen de sector gebruiken we de hashtag al volop, maar het is minstens zo belangrijk om juist mensen buiten de sector mee te nemen in ons verhaal. Daarom zetten we een grootschalige PR-campagne op, speciaal gericht op de ‘neutrale Nederlander’. Op onze website www.ditdoenpaarden.nl vertellen wij ons verhaal. In onderstaande video vertelt Fenna Westerduin, Campagneleider extern, meer over de campagne.

  • De eerste resultaten

    De campagne #ditdoenpaarden richt
    zich op Nederlanders die niet bekend zijn met de paardensector. Via sociale
    media – met de nadruk op TikTok – én een grootschalige PR-campagne maken we hen bewust van de bijzondere rol die paarden spelen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: in de afgelopen periode verschenen er 62 publicaties over paarden in zowel online als offline media, goed voor een totaal bereik van maar liefst 15,4 miljoen mensen. Een volledig overzicht van de behaalde resultaten vind je
    in onze factsheet van het Hippisch Sectorfonds.

Fenna Westerduin over de campagne, de resultaten en de blik op de toekomst